Läxa: Onsdag vecka 43 - Dikter

a)Genom fönstret såg jag med nöd och näppe en främling där utanför

Det var med nöd och näppe

Som jag kunde skymta en främling

Igenom snöstormen

Det var med nöd och näppe

Som du orkade leta dig fram

Till värmen i min famn

b) Jag gick tre steg framåt. Vattnet forsade in i mina fotspår och sköljde bort dem

tre steg framåt

tre steg bakåt

den lena blöta sanden

imellan mina tår

mina fotspår i sanden

är mina minnen med dig

vattnet som forsar in i dem

är mina bortspolade tider med dig

c) Sprickorna i asfalten påminde mig om sprickorna i dig


sprickorna i asfalten

är sprickorna från spegeln

som jag föll för

sprickorna i asfalten

är som sprickorna från spegeln

sprickorna i dig

d)
Den vackraste natten var den natt jag dog.

Den vackraste natten

Var då det skymmade för mina ögon

Ett starkt ljus, och vetskapen att du väntar

Den vackraste natten

Var den natten då vi kunde vara tillsammans igen

Den natten då jag dog

Dikt till musikstycke 2:

En kylig höstvind

Sveper igenom fallna löv

Ilskan övergår till sorg

Tanken på att du inte längre finns

Här med mig

Är lika djupt rotad

Som de skyhöga nakna träden ovanför mitt huvud

Våra fina minnen

Vår tid tillsammans

Är numera endast suddiga scenarion

Scenarion från vad som kunde varit perfekt

Dikt till bild 3:


Bakom galler

Lås och bom

Ser jag min framtid blekna bort

Med slag och hårda ord

I min väntan

Tills fotsteg

skall ta mig bort

Efter plågan och dålig behandling

Säljs min päls

Och färdigställs


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0